Monday, May 26, 2008

Tun Mahathir : Menghapus Dosa atau Menutup Dosa? -Siri 1-


Kita percaya bahawa keputusan Tun Mahathir untuk keluar daripada UMNO pasti ada sebabnya. Apakah harus untuk kita menerima keadaan ini sebagai situasi Tun buat menghapuskan dosa 22 tahun sebagai PM atau menutup dosa beliau?


Generasi Baru Malaysia sudah berada dalam zaman Tun menjadi PM Malaysia, kita juga tahu bentuk-bentuk sejarah yang telah dilakukan oleh Tun. Yang baik kita ketahui dan buruk kita juga arif mengenainya? Pintasan minda buat ramai blogger, media dan rakyat tentang telahan sebenar keputusan Tun adalah antara isu yang menjadi rating utama topik perbincangan.


Namun kita sedar, isu ini tidak akan berpanjangan. Mungkin lebih berat dosa Tun yang mahu kita pikul jika kita mahu menyokong usaha Tun yang seolah cuba untuk melakukan sesuatu yang aneh dalam keputusan politiknya dengan niat agar bacaan ramai yang cuba dilakukan Tun ialah buat menghapus dosa sedangkan kita perlu diingatkan bahawa usaha Tun sebenarnya lebih kepada usaha beliau untuk menutup dosa selama 22 tahun.


3 comments:

mohad said...

gerak dan terus gerak

Anonymous said...

minta gerak siasat tun mahathir.jangan takut.gerak sekarangkan dibawah kepimpinan anak muda yang saya yakin ada keberanian untuk dedahkan jenayah rasuah mahathir

Anonymous said...

rasa gembira kerana tun dah keluar UMNO, Ezam bolehlah masuk.

buat anak muda bakal memimpin GERAK, teruskan usaha dengan keberanian